5 Dis 2011

Pengorbanan Seorang Ibu...

Tadi tengah check-check post dalam 'facebook' tadi terbaca ler satu post dari member yang dipetik dari satu sumber... Best petikan dia..dan tergerak saya untuk berkongsi dekat blog nih.. paling-paling tidak kita boleh sama-sama bermuhasabah untuk ingatan kita semua..


Petikan dia macam nih..saya copy n paste tau..


"Badan manusia hanya mampu menahan sehingga 45 DEL (unit) KESAKITAN..Tetapi semasa melahirkan bayi, seorang ibu merasai sehingga 57 DEL (unit) KESAKITAN.. Ini sama dengan MEMATAHKAN 20 TULANG SECARA SERENTAK !! Cuba bayangkan, KESAKITAN  dan KASIH SAYANG SEORANG IBU..


Mustahil seorang ibu itu, MEMBENCI anak dia sendiri !! Seorang ibu hanya mahukan anaknya menjadi seorang manusia yang BERGUNA dan BERJAYA DIDUNIA dan AKHIRAT..
Kelak ! JANGAN BIARKAN SYAITAN MEMBISIK DIKALA KITA BUNTU dan KECEWA dengan IBU KITA..


Hem..bila dikenangkan semula memang..sesapa yang ada pengalaman melahirkan anak  akan merasa semua kenikmatan yang ALLAH kurniakan..memang ler banyak kepayahannya..tetapi kenikmataan yang ALLAH kurniakan tidak terhingga..dan kepada bakal-bakal para ibu..saya doakan semoga kita akan menjadi seorang ibu yang mithali untuk anak-anak kita..luv u semua..


p/s :- kepada anak-anak ibu..AMIRAH NUR BATRISYIA..AMIRUL HAMIZAM dan AMIRAH NUR SYAZWANI..ibu sayang anak-anak ibu..ibu doakan semoga anak-anak ibu menjadi insan yang berjaya didunia dan diakhirat..dan menjadi anak-anak yang soleh dan solehah yang dapat memberikan kebahagia kepada ibu disana  kelak..LUV U sayang....




3 ulasan:

Admin berkata...

Kasih dan pengorbanan ibu tiada
galang gantinya, hargailah :)

1. Bila Gaduh, Kawan Juga Yang Dicari
2. Jom Sertai Bloglist ahsfantasy24.com 2012 !

Unknown berkata...

emy sayang mama emy! :)

Etun Amin berkata...

yeh..meh kita sayang ibu kita selamanya..