21 Apr 2011

Wanita Hari Ini....'Cinta Monyet'


Aku nih memang selalu tertinggal cerita kat tv nun..klu dapat tengok pun subuh-subuh buta ler..itupun ulangan..itu kalau aku sempat menjeling kat tv  tu..kalau idak..hem..memang tak sempat jugak le...
Topik tadi pasal 'Cinta Monyet di kalangan anak-anak..' ada ler dia jemput artis remaja..(sori gua tak tau nama lu..tapi gua selalu nampak muka lu dalam drama)...bersoal jawab ler diaorang..peh tu ada ler sesi temuramah ngan sepasang couple nih..dari usia 10 tahun diaorang kenal..huh..terer tu sampai ada anak satu tu...
So teringat ler aku pada cite aku sendiri..hehehe..kira boleh kata cinta monyet ler jugak..hehehe..alhamdullilah..jodoh aku sehingga sekarang dan aku berdoa semoga Allah panjangkan jodoh aku sehingga ke akhir hayat..biasa ler alam rumah tangga, memang banyak asam garam..bak kata nasihat mak aku disaat-saat aku nak kawin dulu.."udah kawin nanti kena banyak sabar..(yelah..aku nih jenis panas baran..udah ler cepat tersentap..berjiwa sentimental ler katakan..)..banyak benda kena sabar...banyak benda kena korban...jadi kena kuatkan semangat..macamana susahnya nak kira batu jalan tu..macam tu ler susahnya kawin.."..tu ler setiap kali aku tengok jalan raya..aku senyum sendiri...memang betul kata mak..banyak asam garam dan liku-liku dalam alam perkahwinan...sama ada kita sabar atau tidak aje...
Hehehe..bukan nak takut-takutkan kepada pasangan yang belum kawin..tapi nak ingatkan..kawin nih bukan untuk main-main...kena banyak persediaan...dari segi mental dan fizikal..memang banyak pengorbanan..kiranya aku nih pun masih mentah dalam alam rumah tangga nih...
Bukan apa..bila dipikirkan dan di diskus kan ngan kawan-kawan..memang beza alam rumah tangga ngan zaman bercinta dulu..betul ler kata ustaz2 ngan ustazah2...tak sama time bercinta ngan dah kawin...hahaha..sapa dah kawin korang tau ler..banyak benda nak jaga..hati..perasaan..hahaha..lu pikir ler sendiri..
..so setakat ini..alhamdullilah...Allah masih kuatkan imam aku...dengan izinnya aku masih dapat mengharungi semua dugaan yang memang sentiasa dan akan datang melanda..bak kata ustazah kat opis aku nih.."biasa ler sebelum kawin..setan takkan datang menghasut..tapi udah kawin memang banyak setan yang akan datang menghasut..."..insyallah..berkat doa dan semangat dari semua pihak..semoga jodoh ini mendapat keberkatan daripadaNya..insyallah...Amin...

Tiada ulasan: