18 Apr 2011

Em..alahai anak ibu...Hamizam...


Cerita pasal semalam..hem..anak ibu sungguh kuat semangat..sanggup ketepikan masalah kesihatan supaya impian dia tercapai...terharu ibu...mungkin dia pikir ibu ngan ayah sibuk..bila ayah kata ok..dia tak nak rugikan masa..so dia abaikan kesihatan dia supaya kakak ngan adik dia dapat happy sesama...

 
Ari Jumaat ari tu dia makan ais krim...aku dah agak kalau dia makan ais krim hah ready ler nak ke klinik ambik pam..tu pasal aku control makan minum dia..musti semua terkejut..anak-anak aku nih memang tak dibenarkan makan ais krim ngan minum ais sejuk..nih semua sebab dia..so peti ais rumah aku pun memang tak de ais sejuk...mungkin orang kata aku manjakan anak..sebab anak kita lain-lain tahap kesihatan dia..tak sanggup aku tengok dia menahan sakit dia..orang lain tak kisah tentang anak korang itu korang punye pasal..tapi tolong jangan nak pelekeh aku..aku nih bukan nak kata ibu mithali sangat..tapi nak jaga diaorang time sakit tu aku tak larat..kang mula ler air mata aku nih cepat sangat jatuhnya..tidor pun tak menentu..cukup ler pengalaman aku menjaga anak di hospital..ngan satu family aku yang demam teruk tu..huh..pengalaman yang cukup mencabar...

So ari Sabtu dah nampak dia batuk lain macam..aku biarkan..just time nak tido malam aku kasi dia ubat batuk..tapi dia still aktif tu aku tak kisah nak bawak klinik...bila dah masuk ari Ahad..dia beria-ia nak ikut aku gie kerja..aku bawak ler jugak..sebab tak lama...habih handle kursus tu aku pun balik..tapi malam tu kakak dah ajak ayah g mandi-mandi..hem..tengok mood ayah..kalau mood dia ok..dia pegi ler..so habih kursus dia ambik aku..mood ayah ok..aku dah nampak Hamizam nampak penat..tanya dia ok ker idak..katanya ok..dia nak jugak mandi..dia tak penat katanya..aku suruh dia rehat je...

So lepas isi minyak..misi nak gie mandi bermula..bila aku suruh dia rehat..dia pun rehat je..tak banyak gerak..sepanjang perjalanan dia tido..risau gak aku..sampai tempat mandi..bukan main dia..macam tak sakit..bila dia rasa penat..dia rehat..aku nampak perubahan dia..tapi dia lawankan penat dia tu..

Kitaorang pun tak lama..sebab ayah nak balik cepat..nak buat kerja dia..sebelum sampai rumah gie makan dulu..Hamizam nih memang kuat makan..tapi disebabkan penat dia slow..habih makan ajak ayah tengok klinik yang selalu dia pergi..nasib bukak..so apa lagi..masuk..memang sah-sah kena pam..hem..lepas je kena pam..alhamdulilah..baru ler nak bercakap..kalau idak..senyap je..sampai naik risau aku...

Tapi malam tadi penat dia datang balik..kasi jugak ubat..sampaikan ari nih aku masuk opis lewat..takut penat dia tak hilang..nasib dah ok..so dapat ler aku meneruskan kerja aku ngan tenang..

etun..12.00 tengahari (isnin)..date yang ada tu bengong sikit..aku tak tau nak tukar macamana dah..so aku tulis je date asal nih..:)

Tiada ulasan: