28 Mac 2011

Peristiwa Di Klinik Tadi...

Menu masak aku hari nih "Kari Ikan"..ini pun disebabkan pengaruh si Ina yang ari tu masak kari kepala ikan tu...so seawal pukul 4 pagi tadi Tmn Seri Cempaka di"bau"i oleh kari ikan aku..hehehe...nak tak nak anak2 aku kang kena jugak makan kari ikan tu...(kira menu paksaan tu..)..lepas hantar Amirah tadi layan MHI..tetiba lak perasaan jiwang karat aku bergelora setelah dengor lagu yang Misha Omar ngan Jac nyanyi..tajuk aku tak pasti ler..(sebetulnya aku bukan tau sgt tajuk lagu)..terus aku akan mencari mangsa untuk membluetooth kan lagu tersebut kedalam hp aku nanti..sapa mangsanya..yaaa..budak2 kat PUNSU Travel ler...:)

Sampai opis..bukak lampu ngan on Pc..terus aku ke klinik..kang kalau dah duduk kat opis memang susah nak keluar..biasa ler ibu beranak 3..banyak urat dah putus...so kena ler g ambik nasihat daripada pakar perubatan..

Cerita yang nak ku sampaikan hari nih pasal patient tadi...kesian aku tengok..anak dia demam panas...kira dah tarik..so kelam kabut masuk bilik doktor...aduh...bila tengok anak kecil tu..air mata aku pun bergenang..udah le si ibu dia asyik memujuk anak dia..sampai tak sanggup aku nak tengok..alhamdullilah..suami dia pun kira bagus..membantu isteri dia...seronok tengok couple tu..bagi diaorang, itu anak..so sama-sama kena jaga..tak de istilah..i suami..u isteri...selepas doktor buat surat dan suruh ke hospital cepat..kelam kabut diaorg..sampaikan tak ambik balance duit rawatan tu..tapi yang tersentuh sangat hati aku bila si ibu boleh menjerit mintak tolong kat doktor bila kali kedua anak dia tarik...kira semua kat klinik tadi rasa tersentuh hati..sebab yang datang tadi rata-rata para ibu..bertambah-tambah lagi aku yang berjiwa sensitif nih..lagi pun ini ler 1st time aku tengok budak kecik kena demam tarik..patut ler ramai yang pesan..terutama kakak aku..sebab dia ada pengalaman pasal anak demam tarik nih...kalau anak demam panas kena jaga-jaga..jangan leka...sebab bila dah terkena dah tak boleh nak ubah...
Aku doakan semoga budak tadi tu cepat sembuh...dan aku doakan semoga si ibu tabah menghadapi situasi ini..amin...

1 ulasan:

cik tipah lenggang berkata...

serius ek tun ko tgk bdk tu td?? sian nyer..semoga Allah lindungi ank kecil tu....aminnn...